مجدى عبد الغنى
وخلال حوار مع الإعلامية ياسمين عز فى برنامج "ليلة الخميس" المذاع على قناة "إم بى سى مصر": قال مازحًا: "كسبته فى البينج بونج فاديته إلهام".
واستطرد: "أنا كنت رئيس بعثة المنتخب فى كولومبيا فى كأس العالم ومحمد كان لسة صغير وأنا مش رئيس بعثة تقليدى، لكن بحب أكون مع اللعيبة دايما وفى الوقت ده جه علينا شهر رمضان وكنا قريبين قوى وكان فيه روحانيات بينا".
وتابع مجدى عبد الغنى: "محمد ممكن يكون لحقنى شوية وسمع عنى أو شافنى وأنا عندى غصرار وعزيمة"، مضيفًا "أنا مشوارى فى الاحتراف أصعب كتير من مشوار محمد صلاح، وما كانش حد بيستقبلنى فى المطار، ولعبت مباريات ودية عشان يختبرونى، فيمكن هو دة اللى ألهم محمد صلاح، وكمان عشان الجون بتاعى فى كاس العالم ألهم محمد إنه يجيب جون فى تصفيات كاس العالم".