أحمد كشرى

أعرب أحمد كشرى، المدير الفنى لـ فريق الإنتاج الحربى، عن غضبه الشديد بسبب خسارته أمام النادى الأهلى بعدما كان متقدمًا حتى الدقائق الأخيرة من عمر المباراة، منتقدا أداء محمد معروف، حكم المباراة.

وقال، خلال المؤتمر الصحفى الذى أعقب المباراة : "الأهلى بيلعب لآخر دقيقة ودى سماته واحنا قدمنا مباراة كبيرة، وكنا نستحق الفوز وليس التعادل، ولكن اتسرقنا فى الآخر، ودى خبرة لاعبى الأهلى وإمكانياته ودى اللى فرق معاه فى الآخر".

وتابع : "إحنا فريق مضغوط فى نهاية الجدول ومش ده الفريق اللى بيكون بيصارع ويكون الأخطر أمام النادى الأهلى، ولكن لم يحالفنا التوفيق وأشكر اللاعبين على المجهود المبذول "كانوا هايلين"، وضغوطات كانت كبيرة عليهم ولو قدمنا بنفس المستوى ربنا هيكرمنا ولكن إمكانيات الأهلى كبيرة وساعدته فى الحصول على النقاط الثلاث".

واختتم كشرى: "تعادل الأهلى أمام البنك الأهلى عمل ضغط على حكم المباراة، ولكن ياريت الحكام المحلليين يشوفوا الأخطاء، وأنا ليا لعبتين النهارده ياريت يشوفوها كان المفروض محمد هانى يتطرد، وأيمن أشرف الشوط الثانى المفروض كان ياخد إنذار ومحصلش ونازلين بناخد إنذارات مجانية أمام الأهلى، ولكن كنت أحب آخد حقى فى مواقف كتير".